fredag 25. februar 2011

Irriterende busssjåfør!

God kveld lesere!

Tenkte jeg skulle fortelle om min stressende dag.. Planen idag var å dra til Drammen for å handle litt med Janne Maria, men det var ikke fort gjort.. Jeg skulle ta buss fra Noresund til Drammen klokken elleve, og mistet først den, så gikk jeg hjem, ventet temmelig irritert og bitter i sofaen til jeg skulle prøve på neste buss som gikk klokken fire.. Etter 20 min forskinkelse dukket bussen opp, og jeg var på vei mot Drammen. Hadde det superkoselig med storesøster i et par timer, inntil det var tid for hjemreise.. Bussen min hjem hadde ikke avreise før klokken elleve, så jeg og Janne Maria dro hjem til henne for å se den nye leiligheten. Etter en times tid hos henne skulle jeg ta bussen ned til stasjonen, noe som gikk helt fint inntil jeg gikk på bussen og sa " Student til Noresund" med et smil om munn. Og så sa sjåføren; " Ja, det blir 158 kr.." Jeg fikk bakoversveis med det første, men spurte med engang om det var så dyrt når jeg var student, for jeg sto der med bare 125 kr i hånda (noe jeg hadde betalt for å komme til til Drammen) Og plutselig ga han meg det styggeste blikket jeg har sett på lenge, mens han sa " Ja, har du studentkort da?" Jeg fortalte vennelig til sjåføren at jeg hadde glemt det hjemme.. Da fyrer han løs med en frekk stemme; "Jamen da går ikke det" Og jeg sto der bekymret og sint for at jeg ikke hadde penger nok til bussen.. Jeg forklarte t.om sjåføren at han kunne få resten av pengene når vi kom til Noresund, men det fantes ikke aktuelt.. Maken til service.
Han sjåføren skulle hatt en klapp, ikke på skulderen, men ansiktet..!

Kjenner jeg blir sint over slik service og ikke minst oppførsel, men da er det jo herlig å ha en kjæreste man kan få ut litt frustrasjon på, eller hva?

Godnatt kjære lesere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar