fredag 8. april 2011

Endelig!

Hallo alle sammen, har dere blåst bort? Hehehehehehe...
Neida, men det blåser fryktlig ute nå. Snakket med mamma på mobilen istad, og i Hokksund har halve take på barneskolen blåst av, og en dame i Kongsberg er skadet fordi et tre falt over bilen. For et vær!

Tilbake til det innlegget handler om. Jeg og Alexander tok oss en tur på biblioteket istad, noe jeg har planlagt leeenge. Janne Maria har anbefalt en bok som heter; "Jeg tenker nok du skjønne det sjøl". Den handler rett og slett om en liten gutt på åtte år som dør av misshandling. Han blir rett og slett misshandlet til døde, av stefaren. Hvem kan gjøre noe slikt? Aff,  kjenner jeg blir ekstremt irritert, så skal bli deilig å starte på boken. Jeg lånte jo ikke bare en, men to til. Jeg har alltid vært interessert i 2. verdenskrig. Spesielt konsentrasjonsleirene i Tyskland. Hvordan nazismen tok overhånd.

 

Her er de to bøkene jeg har lånd om 2. verdenskrig, eller lettere sagt Konsentrasjonsleirene i Tyskland. I 10.klasse var vi på klassetur til Polen og Tyskland. Det kommer alltid til å være et stoort minne. Men jeg anbefaler alle til å lese en bok eller to om 2.verdenskrig eller konsentrasjonsleirene før de drar på denne reisen. Jeg angrer veeldig på at jeg ikke hadde et bedre innblikk av historien når vi var i leirene. Derfor, etter jeg har lest mange bøker om det, har jeg veldig lyst til å dra til Tyskland igjen, for å få et bedre innblikk av det forferdelige som skjedde på den tiden. Mitt råd; LES en bok om det, da blir det enda mer interessant å dra dit, når du har litt mer peiling på hva som har skjedd, og hvordan ting foregikk.


Beklager dårlig kvalitet..

Her har dere boken om åtte år gamle Christoffer som ble misshandlet til døde av sin stefar. Har ikke begynt å lese på den boken enda, men trur det kommer til å bli sterkt. Jeg gleder meg ihvertfall til å starte på den.

Blogges senere, ha en fin dag ! :-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar